خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/07/14 - 18:42
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
بعدازظهر شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ انجام شد:

دیدار نماینده مجلس کره  جنوبی با محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان یزد در مجلس

وون یو چول، نماینده مجلس جمهوری کره ظهر روز شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ با محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ وون یو چول، نماینده مجلس کره جنوبی، ظهر روز شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ با محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.



 تابش در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات رو به گسترش تهران ـ سئول خواستار همکاریهای بیشتر بین دو کشور شد و اظهار داشت: «جمهوری اسلامی ایران از هیچ اقدامی برای توسعه و تقویت مناسبات با جمهوری کره دریغ نخواهد داشت و تقویت روابط پارلمانی دو کشور موجب تحکیم و تقویت مناسبات دوستانه فیمابین و همکاری در حوزههای مختلف خواهد شد».



دبیرکل APPCET با توجه به اهمیت کنفرانس محیط زیست و توسعه پایدار مجالس آسیا پاسفیک تأکید کرد: «برای حفظ و مراقبت از محیط زیست، نگرانی شدیدی وجود دارد و برای جلوگیری از تخریب آن، ضرورت دارد بسیج منابع به صورت فنی و مالی تقویت شود».



وی بر اهمیت مناسبات فیمابین جمهوریاسلامیایران و جمهوری کره در حوزههای مختلف تأکید کرد و گفت: «آماده گسترش روابط دو کشور در عرصه های گوناگون، فناوریهای نوین، همکاریهای صنعتی و تبدیل موتورسیکلت های بنزینی به برقی با مشارکت جمهوری کره هستیم».



نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز شرکتها و بخشهای خصوصی دو کشور، همکاریهای خوبی در زمینه های مختلف به ویژه در بخش انرژی دارند افزود: «ظرفیتهای مناسب و مطمئنی برای تأمین انرژی کره در ایران وجود دارد که تقویت آن به نفع دو کشور است».



تابش اقدامات یکجانبه گرایانه آمریکا و نقض برجام را مغایر با تعهدات بینالمللی دانست و خواستار همکاری معمول جمهوری کره در عرصه های مختلف میان دو کشور شد.



وون یو چول نماینده مجلس جمهوری کره  و رئیس کنفرانس محیط زیست و توسعه پایدار مجالس آسیا ـ پاسفیک نیز با مهم خواندن نقش ایران در تحولات منطقه و جهان ابراز داشت: «پیوندهای عمیق تاریخی و اشتراکات فرهنگی دو کشور بر اهمیت گسترش و توسعه مناسبات فیمابین جمهوریاسلامیایران و جمهوری کره افزوده است».



رئیس کنفرانس محیط زیست و توسعه پایدار مجالس آسیا ـ پاسفیک همچنین اظهار داشت: «جمهوری کره، مشتاق ارتقاء سطح روابط اقتصادی و همکاری همه جانبه با ایران است». وی تصریح کرد: «همکاریهای اقتصادی و سرمایهگذاریهای مشترک در زمینههای مختلف دستاوردهای مثبی برای دو کشور به همراه خواهد داشت».



پایان پیام/ 



 

  • کد خبر : 263428
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار